Chokladröra

Jag har tänkt så länge att jag skulle lägga upp lite recept som kan vara till hjälp både för er och för mig. Så nu äntligen innan jag ska ut och springa tänkte jag få tummarna ur röven och faktiskt skriva några recept.
Små små steg.

Jag följer Kampflickas blogg och hon har en röra som jag är impad över, har testat äta den en gång sen tog kvargen slut haha. Måste köpa ny. Men här kommer receptet! Man kan variera i smak och lägga till men grunden är:

  • 50g kvarg
  • 50g Verum Hälsoyoghurt
  • 1 msk Steviaströ
  • 2 msk kakao
  • 1 msk (Mandelmjöl) för mer proteiner och mättnadskänsla
  • 1,5 msk Kokos
  • Kryddor: Kardemumma, Kanel och ingefära tex
Blanda alltihop till en röra och ställ den några minuter i kylen eller frysen så blir den godast och löser upp ev klumpar

228 kcal

Enligt kampflicka gör hon den så Men jag gjorde utan mandelmjöl och kokos och den var ändå VÄLDIGT mättande!

Haha mitt första recept-inlägg blev ganska flummigt menmen så är det


image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0