Thinspo

Massa inspiration på G nu här på morgonkvisten!

Jag vill gå ner 22 kg på tre månader. Alla tänker att det inte går men jag ska faaan klara det! Jag vill ju så gärna! OM jag int klarar just det viktmålet så vill jag iallafall väga under 60 kg till sommaren! Sen fortsätter målet tills jag har gått ner till 48 kg!!!!

Då har jag tänkt att jag som mest får äta 1000 kcal/dag- Gäller varje dag!

Och mitt tränings-schema ser ut som så:
-Springa på morgonen: Förbränner 350 kcal
-Promenad på kvällen 1h / springa igen: Förbränner 275/350 kcal
-Styrketräning 30 min från min kära Iphone: Förvbränner 210 kcal men skapar muskler

Om jag faktiskt skulle göra detta varje dag skulle jag röra på mig mer än vad jag får i mig och då skulle jag GÅ.NER.I.VIKT! TIIILL MAAAAAAX!!!! Jag villl!

För att jag ska klara detta har jag kollat upp massa livsmedel som har väldigt lite kcal och är extremt nyttiga!

Fiberfin- naturligt fint fiberrikt mjöl

  • Glutenfritt
  • Innehåller hela 60% fibrer
  • Ger jämnare blodsocker- och energinivå
  • Kan öka fettförbränningen med upptil 23%
  • Bra för matsmältning och immunförsvaret
  • Används i bakning och matlagning, eller som kosttillskott
  • Superfiber med hälsefördelar


Visste du att de flesta svenskar får i sig allt för lite fibrer? Fibrer är inte bara viktigt för matsmältning, men kan också bidra till att hålla dig frisk och slank!
FiberFin innehåller ett speciellt nyttigt fiber (resistant stärkelse) med väl dokumenterade hälsofördelar, och är riktigt enkel att använda i det dagliga kostholdet.
Gör bakningen nyttigare

Med FiberFin kan du enkelt öka fiberinnehållet och sänka GI på bröd, pizza, pajer, pannkakor, våfflor, muffins och bakelser. Det är ett vtt mjöl som kan tillsättas i matvaror utan att smak, konsistens eller utseendet blir förändrat, och har hela 60% fibrer, och bara 31% kolhydrater. 1 matsked FiberFin ger lika mycket fibrer som 1 dl grovt mjöl. Du behöver därför bara en liten mängd för att göra maten nyttigare. FiberFin är naturligt glutenfritt.
Hur kan man använda FiberFin?

Som kosttillskott:
Bakar du sällan? Pröva FiberFin över frukostflingorna, eller blanda den i juice eller mjölk. En matsked FiberFin (10 gram) kommer göra att du känner dig fortare mätt, och stabiliserar ditt blodsocker. I tillägg får du en ökad fettförbränning genom hela dagen. Detta gör FiberFin till ett bra hjälpmedel antingen om du vill gå ner i vikt, eller bara pröva att äta nyttigare.

I bakning:
Alla ställen där du använder mjöl, kan du ochså använda FiberFin. Bara byt ut 10-20% av mjölet med FiberFin. Smak och utseende blir som vanligt! Byter du till exempel ut 7% av mjölet i ett pizzarecept, kommer fiberinnehållet bli lika högt som i grovtbröd. I tillägg blir degen lättere att jobba med

Stevia Strö- Icas eget sötningsmedel utan kalorier!

Stevia är ett sötningsmedel från växtriket som bara innehåller naturliga råvaror. Eftersom den inte innehåller några blodsockerhöjande kolhydrater är det en bra produkt för diabetiker. Erytritol är en sockeralkohol som inte höjer blodsockret.

Nu lanserar ICA två varianter av Stevia, strö och tabletter. Tabletterna är små i storleken, precis som  vanliga "suketter" och löses snabbt och enkelt upp i varma drycker.

Vikt och konsistens som strösocker

Stevia strö ser nästan ut som vanligt strösocker. Detta har vi åstadkommit genom ett så kallat utfyllnadsmedel, Erythritol. Erythritol, är mer känt under varumärket Sukrin och är en sockeralkohol som inte påverkar blodsockret. Den är, precis som vanligt strösocker, kristalliserad i konsistensen. Genom Erythritolen är Stevia strö i såväl vikt som konsistens att jämföra med strösocker när man bakar och lagar mat. Produkten är därför mycket lätt att använda!

  • 1 dl Stevia motsvarar 1 dl strösocker

Du kan därför enkelt byta ut angiven mängd socker i ursprungsreceptet mot motsvarande mängd Stevia Strö.

Kvarg & Kesella
Kvarg är färskost av surmjölk. Detta låter kanske inte särskilt lockande men kolla in bilderna och recepten, och testa, så ser ni hur gott det kan bli. Man mjölksyrar mjölk och vasslen silas för att skilja på flytande och fasta beståndsdelar. För att uppnå den önskade fetthalten kan grädde sedan tillsättas. Kvarg innehåller väldigt mycket protein och lite kalorier. Det finns vissa likheter med keso, men till skillnad från keso är kvargen syrlig och inte grynig utan slät som exempelvis yoghurt. Dock är konsistensen mycket fastare än yoghurt. Vissa tillverkare kallar kvargen för Kessella, exempelvis Arla.

Den mest vanliga är Milbona från Lidl, mycket för att den är så pass mycket billigare än de andra varianterna. ICAs variant har lägre antal kalorier men också mindre protein. Kesella naturell lätt från Arla är den med mest protein men den har också mest kalorier och fett.

Verum Hälsoyoghurt

Mild i smaken och mild mot magen. Verum Hälsoyoghurt laktosfri innehåller minst en miljard goda bakterier per dl. Det betyder att även laktoskänsliga magar nu kan stärka sig med Verums goda bakterier. Med bara några klunkar får du i dig kalcium, vitaminer och miljarder med nyttiga bakterier som håller magen i balans. Verum® Hälsoyoghurt laktosfri är mager (0,5%) och sockersnål (5%). Den är dessutom nyckelhålsmärkt!

Energi kcal 40 kcal/ 100g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0