Anledningar

Anledningar till varför jag vill gå ner i vikt:

  • Drömmer om att bli sedd som en smal, stark och vältränad person
  • Drömmer om att vara smalast bland mina kompisar
  • Har sjukt dåligt självförtroende, så dåligt att det bli självhat
  • Vill bevisa att jag KAN om jag vill!
  • Jag älskar hellre kroppen jag jobbar superhårt för varje dag än hatar den jag bara "har"
  • Drömmer om hötfben som syns, revben, ryggrad, nyckelben och den beniga sexiga ryggen
  • Vill känna mig smal
  • För att jag mår dåligt över den kroppen jag har nu
  • För att jag har blivit trakasserad för min kropp
  • Vill kunna tycka att jag är snygg i kläderna jag har på mig

Orsaker till varför jag inte går ner något:

  • Jag håller inte fast vid att "äta mindre, träna mer" Åtgärd: Lägga upp strikt schema och antal kalorier per dag + att träna någonting varje dag. Om jag tappar det kan jag åtminstone tänka att jag ska äta lite alltid.
  • Jag äter onyttigt för ofta- Åtgärd: Hitta nyttiga recept som är mumsiga.
  • Jag tränar oregelbundet- Åtgärd: Lägga upp ett tränings-schema.
  • Jag hetsar utan att spy (så fucking dum som jag är).
  • Jag tröstäter- Åtgärd: Varje dag jag tänker hetsa/ tröstäta ska jag tänka på höftben, revben, ryggrad, nyckelben, käkben, bröstben och såklart den beniga sexiga ryggen!

Mina mål:

  • Kunna springa 3 km på 12 min
  • Kunna springa 1 mil på 50 min
  • Väga på 5:an eller under. Asså inte 70 kg utan 59 och neråt. Målvikt är 48 kg!
  • Platt mage med lite magmuskler
  • Ha fast kropp
  • Vara stark och slimmad
  • Ha midjemått 65 cm eller under

För att jag ska nå mina mål ska jag ta ett mål i taget (även om några hänger ihop och ändrar sig efter varandra) och sätta upp delmål som jag kämpar för att klara...! Jag ska läsa på, vara kunnig i vad jag håller på med och kämpa varenda sekund för att nå mina mål.

One second on your lips, forever on your hips....

 

Vilket är värt att offra, är hetsningen (utan att spy) värd att offra för en platt mage? Oh ja! Är att äta onyttigt över huvud taget värt att offra för att höftbenen syns? Oh ja!

 

Detta kallas motivation, Detta är MOTIVATION!

 

Tips till mig själv!

  • Tänk positivt, du har redan kommit en bit på vägen genom att blogga och planera, nästa steg är att utföra!
  • Ha en receptbok på nyttiga recept som jag kan ta fram
  • Ha en sötsugsakut hemma: Tex grönsaker som jag kan käka när sötsuget kommer eller ha ingredienser till en smarrig smoothie. MED MERA!
  • Hålla mig underhållen på andra sätt: Läsa, rita, springa, promenera, pyssla, skriva brev, spela gitarr, skriva, städa mm.
  • Tro på dig själv. Det är klart att du inte klarar det om du inte tror på dig själv. Ta fram kämparglöden du har när du springer och kämpa för du vet att det kommer vara värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0