Ett rop på hjälp

Får ångest för det lilla jag äter, vilket leder till hets... Jag vet inte vad som är rimligt att leva på. Dagarna jag fastar så älskar jag att inte behöva tänka på kalorier men vi alla vet ju att det inte går i längden. Men jag har ingen jävla aning om hur mycket kalorier jag ska satsa på, om jag ska äta ett mål om dagen, fem minimala eller tre mål. Jag håller på att gå sönder av ovisshet...
Jag har också fått en AHA-upplevelse idag. Jag kom på att det är när jag är hemma och är osysselsatt som jag sätter igång att hetsa... Mest därför jag undviker att glo på TV, då vill jag alltid ha något att tugga på. Dessutom är det ju det här med ciggen, jag vill definitivt inte sluta för det är de som håller fingrarna mer i styr, men det är också så att antingen äter jag ingenting eller så äter jag allt. Jag vill inte leva med konstant ångest, det blir också bara värre och värre, det är flera gånger om dagen jag vill ta fram rakbladen just nu, så var det verkligen inte innan... Jag vill till och med ta med mig rakbladet till skolan för att jag ska kunna lätta på ångesten ibland...
Det går utför
Jag vill ha något att hålla fast vid, att hålla mig sysselsatt med. Jag vill inte vara hungrig men jag vill inte vara tjock. Allting bara snurrar nu, jag vet inte var jag ska börja och jag pallar inte längre vara snäll, jag är ledsen men det är för jobbigt att sätta andra framför mig HELA tiden. Som med middagen jag lagade igår, BARA för mammas skull... Några dagar senare kommer det sluta med att mamma säger att hon ska ta livet av sig, att jag får flytta för att hon inte pallar med mig eller den nyaste: Håll i er: "Jag kommer bryta med dig Felicia, jag orkar inte med dig"
Eller som idag, jag åt en jävla frukost för mammas skull, för att jag inte ville att hon ska hålla på och jag vill inte göra henne upprörd. Sen när det var dags för lunch så tvingar min vän på mig en jävla kebab-bulle, jag sa att jag inte ville ha något och hon hotade med att hon inte heller skulle äta om jag inte gjorde det, varför kunde jag inte göra det för hennes skull????
JAG BLIR GALEN! Låt mig bestämma över min kropp iallafall!!!!!!  Det är ju fan det enda jag kan kontrollera....
Inte nog med det, sen TVINGAR hon på mig Cola, wienerbröd, chips, pingvinstång......
Ja ni fattar, jag kände mig förnedrad, jag fick på riktigt tårar i ögonen av ansträngningen att inte visa henne hur fucking jobbigt det var och jag ville inte. JAG VILLE INTE!
Jag ville bara springa där ifrån, jag hade fått nog. Sätta mig på toan, ta fram rakbladet.

Hjälp mig! Jag vet inte vad fan jag ska göra, detta håller inte längre... Dagen jag fick se hötbenen på bilden börjar jag hetsa igen. Mitt värsta självskadebeteende.... Fuck!

Har iallafall pallrat mig hem till min kära moster och hennes familj ikväll, passade mina underbara kusiner. Åt en bastant middag, sen ville de ha godis, kakor och ostbågar. Jag åt det med. Jag åt det, vattenmelon och drack te med mjölk. ÅNGEST.

Hjälp mig. Hjälp mig.

Vem ska jag prata med, vad ska jag göra? Jag kommer inte överleva det här.

Kommentarer
Postat av: A

Åh :( jag var också där för några veckor sen, så himla jobbigt. Hoppas du kan ta dig ur det snart <3

2012-06-02 @ 04:01:08
URL: http://www.burnitoff.blogg.no
Postat av: mybetterself

Försök förklara för din mamma att du vill leva mer hälsosamt och att när ni väl äter så kan ni äta sallad eller något. Men gör det då på ditt initiativ. Det kan kännas jobbigt men då kommer hon ha mer förståelse för det du gör och mindre misstankar. Säg inte att du vill gå ner i vikt, utan att du vill må bättre. Säg också att du överväger att sluta röka bara för att må bättre.



Det är mitt tips. Jag hoppas att du mår bättre! Att skära sig är ingen lösning, det leder bara till fula ärr som du kommer ha ångest över senare. När det känns surt så kan du alltid maila mig. :)



<3

2012-06-02 @ 12:45:48
URL: http://mybetterself.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tycker även att du ska förklara för dina vänner hur du känner kring skit mat och godis, och om det verkligen är dina vänner borde de förstå dig och låta dig äta det du vill.

Mina är världens bästa <3



Ta hand om dig! På riktigt!

Ps använder aldrig min blogg längre. Har kommit ifrån de helt :(

2012-06-02 @ 21:28:04
URL: http://Carro6.blogspot.com
Postat av: E

Du kan alltid prata med mig, Felicia, det vet du. <3

2012-06-03 @ 21:33:58
URL: http://bestfriendwithana.blogg.se/
Postat av: Missa

Det är så synd att du ska ha det så jobbigt, och ovissheten med maten, så känner jag också. Man tappar greppet helt, men vet du? i slutändan kommer allt lösa sig, vi fixar det här! ♥

2012-06-04 @ 12:56:30
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0