Safe-Food Lista

Här kommer min safe-food lista
Sugen?

  • Äpple- Kan ätas som det är eller så värmer man dem och tar lite kanel på, man kan skära de i bitar och äta som chips
  • Avokado- Bra vegetabiliskt fett
  • Banan- Sött som godis, kan hällas lite lime-saft på och kokosflingor det blir SUPERGOTT
  • Havregrynsgröt- Mättar otroligt bra med långsamma kolhydrater
  • Ägg- ett kokt ägg och du har fått i dig massor av näringsämnen som behövs för dagen, mest protein vilket hjälper dig med musklerna. Om det är riktigt hårdkokt så tar det mer energi för kroppen att förbränna ägget än vad det gav! Typ negativa kalorier!!!
  • Knäckebröd- Jag älskar knäckebröd, det är bra om man har en strulig mage och det är kalorisnålt men du får ändå i dig kolhydrater
  • Mango- Åh denna frukt
  • Alla bär man kan tänka sig, det går att värma dem, äta dem färska, ha de i en smoothie, blanda i gröten
  • Brocolli- Så jävla gott, rå eller kokt
  • Rotfruktsblandning- jag är väldigt svag för rotfrukter, man kan göra en pytt, eller så skivar man rotfrukter i tunna skivor, häller över rapsolja och saltar lite, in i ugnen, sen är de som chips!
  • Kvarg- Kan ätas i en blandning till frukost, användas som sås till allt, ha i smoothie. Innehåller proteiner!
  • Yoghurt! Jag älskar yoghurt, innan gjorde jag inte det men nu står det högst på min "Att äta lista"
  • Fisk- Magra proteiner MUMS
  • Satsumas eller clementiner
  • Grape-frukt

Har jag missat något? Kommentera!

Jag tror jag ska bli Pescetarian haha

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0