Lite motivation mitt i allt kaos.

Den enda jag har att skylla är mig själv. Jag vet att jag inte har nått något delmål inför balen och att jag kommer vara fet och äcklig ända ut i fingerspetsarna, jag vet att jag inte kommer avsluta nian som jag ville. Jag vet att jag är besviken på mig själv för gymnasiet och att alla svaren är framför näsan på mig. Jag vill vara bättre och jag vet att jag kan. Längs mitt livs krokiga väg har jag tappat bort mig själv och just nu är det bara kalorier, träning och cigaretter som tar upp mina tankar...

Men nu håller jag på att få upp kontrollen igen, kampen mellan mitt friska och mitt sjuka håller på för fullt... som den dagen min kompis tvingade i mig godis och kebab när jag hade kontrollen. Sånt fuckar upp mig totalt och jag bara hetsar mer och mer nuförtiden.
Då hade jag kontrollen så jag vet att jag kan få den igen men i måttliga mängder, men då kommer jag till min nästa fråga. Vad är normalt? Hur mycket träning och hur många kilokalorier är normalt?

Kollar jag på mitt BMI så är jag 4 kg överviktig... Skulle man söka genom min hjärna och kunna läsa mina tankar utan att se min kropp skulle alla tro att jag är fett ätstörd. Så vad är jag? Var hamnar jag mitt i detta?

Det jag egentligen skulle komma till var att nästa vecka, den veckan som börjar imorgon kommer antagligen bli en rolig vecka... hoppas jag.
På fredag ska min moster med familj åka till USA så jag ska bo i deras hus och passa deras katt i två veckor, vilket gör att jag kan äta som jag vill. Vilket är bra om jag har självkontrollen i behåll!!!
De bor också precis vid både ett gym och en stor park så jag kan springa och promenera där. Känns bra!

Från och med imorgon räknar jag kalorier igen och jag ska äta för 800-1000 sen ska jag träna måttligt i min mjukstart med några löp-turer och många promenader. Vill landa på ca 500 om dagen ungefär. Min kost kommer bestå av gröt, soppor, sallader, frukt & bär, smoothies, magert kött, fisk och protein. 21 dagar för att hitta rutinen sen kör jag hårdträning och samma räknande av kalorier i många många dagar till. 203 dagar exakt. Jag vill nå mitt mål till nyårsafton och om jag sköter mig bra och försöker hitta en slags balans, energi och något slags tålamod så kommer jag nå 48 kg tills dess!!

NU KÖR VI TJEJER, jag är här för det långa loppet och vi kan inte göra annat än att lära oss av våra misstag!

Kommentarer
Postat av: Missa

Jag lovar att du kommer klara det och se resultat snabbt! Planen låter bra. Nu kö vi <3

2012-06-11 @ 07:11:56
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Tycker det är en bra plan MEN ska du verkligen bara äta 800 kcal? Börja smått och för varje vecka du klarar kör du mindre.

Tänk på att kroppen kommer efter ett tag säga nej och du kommer få värsta hets carving. Börja med 1500 kcal i en vecka. Klarar du det lätt? Ah då får du ännu mer motivation och då kommer 1400 gå ännu lättare veckan efter.

Annars blir det lätt så, och då menar jag för alla. Man sätter ett hårt mål och failar med en hets och man är tillbaka på ryta 1 igen. Puss

2012-06-11 @ 07:52:30
Postat av: mybetterself

Du kommer fixa det här! YOU GO GIRL! ;)

2012-06-11 @ 09:23:55
URL: http://mybetterself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0