Hur du står emot hets

Det här inlägget är mest för mig själv i nuläget, för det ligger naturgodis och blåbärskakor i köket... Men mitt förra inlägg säger att jag ska börja om, så de ska inte förstöra! Dessutom skriver jag till alla bloggar jag kommenterar:

Stay strong!

Stay Strong Felicia, det är vad det hela handlar om. Att man inte ska synda, falla för frestelser, inte tröstäta när man är ledsen utan mer tänka på lång sikt...

Här kommer listan!

  • Sysselsätt dig, gör något med kroppen, skriv, rita, pyssla, plugga, dansa, träna, städa, vad som helst som inte är passivt som att tex; titta på TV eller läsa
  • Om du röker, ta en cigarett
  • Gå ut och gå en stund
  • Borsta tänderna så smakar allting äckligt, tom vatten enligt mig
  • Fixa håret, sminka dig, måla naglarna, noppa ögonbrynen
  • Ta ett bad, i badkaret kan du inte äta något
  • Något jag brukar göra som är ganska riskabelt men som funkar bäst ibland är att jag tar fram det jag är "sugen" på, tittar på det en stund och påminner mig själv om att det egentligen inte är det jag vill ha jag har i händerna, utan jag är bättre, det väger upp. Jag påminner mig själv om att om jag faller för freselsen så är den något tillfälligt medan att vara smal håller mer än några minuter.
  • Kolla på thinspo-bilder
  • Försök glömma bort det med bra musik
  • När suget sätter in och du bara ser framför dig hur gott det skulle vara med som i mitt fall: blåbärskaka så tänk istället på dagen du ställer dig på vågen och ser siffrorna du drömt om i år!!!! Du kollar dig i spegeln och ser den du alltid velat vara, varenda centimeter på din kropp är helt perfekt och du blir lycklig. Det är så mycket bättre än en blåbärskaka Felicia
  • För andra kanske det funkar att ta en frukt, ett glas vatten, en kopp te eller något annat kalori-snålt men om jag går in i köket och förbereder något sånt så kommer det till att jag till slut ger efter och det vill jag inte!
  • Prova kläder
  • Mät dig, läs gamla ångest-fyllda blogginlägg som påminner dig om hur dåligt du mår när du faller för hetsen.
  • Du vet också, att om det bara hade handlat om en liten blåbärskaka så hade det varit lugnt att äta den, men du vet att om du väl börjar så kan du inte sluta.
  • Tänk så stark du är om du inte hetsar, om du faktiskt lyckas stå emot
  • Testa ta det du vill ha, lägg det i en påse och göm det på ett riktigt jobbigt ställe så att du inte pallar ta fram det sen.
  • Tålamod Felicia, tålamod. Jag vet att det känns som att det inte ger något resultat alss och därför ger du upp, du tappar det men tänk som du gör när du springer: Lite till, bara lite till, bara lite lite till, kämpa, du klarar detta, kom igen du kan bättre, bara lite lite till...

Hoppas detta hjälper både mig och er!

 

Så att du kan vara din egen thinspo


Kommentarer
Postat av: nike

sken upp som en sol när jag såg rubriken, haha. behöver verkligen en sån här lista! tack så mycket, sjukt bra!

2012-06-03 @ 17:31:00
URL: http://droppingnumbers.blogg.se/
Postat av: Missa

Jättebra!Fina felicia ♥

2012-06-04 @ 17:07:04
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0