Strech

Jag brukar aldrig strecha, är väldigt dålig på det även efter löpning, simning eller när jag varit på gym. För några år sedan var jag jätte-vig och elastisk i kroppen. Nu känner jag mig mer och mer stel och det tänker jag förändra. Jag vill kunna gå ner i split och vara spänstig igen så jag ska strecha efter träning och på morgonen när jag vaknat. Jag har haft svårt att hitta bra stretch-övningar eftersom jag glömt bort hur man stretchar. Men nu fick jag hjälp på gymmet av denna bilden! Hör har ni om ni behöver lite hjälp med stretchingen! Det är faktiskt viktigare än man tror! Stretching bidrar till en bra hållning och avspända muskler. Det ger bättre balans i kroppen som i sin tur ger bättre träningsresultat. Stretching är prestationshöjande, skadeförebyggande och ger snabbare återhämtning. Så stretcha på!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Om du vill kunna gå ner i split/spagat, glöm inte att du måste tänja lite också :)

Svar: Vadå tänja? :) <3
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-16 @ 13:12:47
Postat av: Jennifer

Haha oj, jag som är bäst på att förklara! x)
Men du ska liksom under ben-övningarna göra liiite mer så att det NÄSTAN drar för mkt så att man verkligen drar ut musklerna :P
Dansade förut & då höll vi alltid på så (typ strecha) innan vi skulle göra kickar & gud vet allt :)
12an är ett exempel på en liknande övning vi gjorde, fast man ska försöka komma så långt ner med rumpan i golvet (med rakt ben osv såklart). Hoppas du förstod nått ^_^

Försök att varje gång du blivit lite varm i kroppen (kan bara vara en liten promenad) att sträcka ut musklerna, så kommer du nog komma ner i splitt/spagat snart :D

Svar: Tack för tipset fina du! <3
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-17 @ 00:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0