Love until we bleed. Mot alla odds och slut för alltid.

Nu kommer det längsta inlägget någonsin. Det kommer ta tid och tårar det här. Jag vill börja med att berätta att min plan fick en störning. En fet jävla störning.
 
Det har varit skakigt med mina kompisar ett tag nu, obehagskänslor att någonting var på tok. Ingenting kunde förbereda mig på det som skulle komma... Ni behöver lite bakrunds-historia. Jag har tre bästa kompisar, vi är ett tjejgäng på fyra pers som praktiskt taget bott tillsammans i tre år nu. Sovit över varenda helg, ringt och smsat konstant. De känner mig utantill förutom att jag utelämnat bloggen typ. Ni vet också att detta året har varit det värsta året i mitt liv, det har varit som ett uppvaknande. Jag har strosat omkring med cigaretter mellan fingrarna och försökt klamra mig fast vid den lilla livslust jag hade kvar. Jag har svält mig, skurit mig, spytt och fuckat upp mitt liv på alla sätt man kan. Jag har bråkat med min mamma som om hon vore min värsta fiende och hon har gjort mig illa. Mina bästa kompisar har alltid funnits där. ALLTID. Även om vi haft våra bråk som tonårstjejer har så har vi stannar kvar för varandra. Därför är jag chockad.
 
Jag hade stämt möte med tjejerna, de ville prata om någonting. För det första började min ena kompis klaga på att jag varit "off", att jag inte hör av mig och inte har träffat dem. De eskalerade i att de tre satt i flera timmar och berättade för mig hur mycket jag dragit ner alla andra i skiten, att jag inte ville att någon skulle vara lycklig om jag inte själv var det. Alla mina vänner från klassen som jag hängt med i hela högstadiet har under ett halvår gått och snackat bakom ryggen om mig. Hur fucked jag är, hur taskig och egoistisk jag är. Mina vänner som jag funnits för till 100% i deras värsta kriser har sagt till mina bästa kompisar hur de inte pallar med mig för att allting alltid ska handla om problem och att jag inte vill att de ska vara lyckliga. Det eskalerade ännu mer... Efter att de sagt allt detta så förlorade jag talförmågan, VAD FAN SKULLE JAG SÄGA? Eftersom jag bara kände att jag gjorde de illa så sa jag att jag inte ville att de skulle vara med mig om de bara tyckte att jag ville göra dem illa.... Jag kände mig sämst i världen. Vad hade jag gjort
 
"Bara prata färdigt så jag kan gå hem och dö."
 
De började fråga mig om jag ville göra folk illa? Om jag ville dra ner folk i skiten? De började dra paraleller med andra problem, att det kanske var mitt fel? De satt och hånade mig, tre mot en... hur mycket jag sket i dem, hur mycket jag bara brydde mig om mig själv och att jag aldrig älskat dem. Att allting jag sagt bara varit bullshit.
 
Ni vet inte detta men jag har vigit mitt liv åt dem, de har gett mig så mycket och jag har verkligen kämpat varje dag för att tillfredsställa dem. För att visa dem att jag älskar dem och att jag är en bra vän trots att jag vid vissa tillfällen inte kunde gå ur sängen. Det är verkligen svårt att förstå vad detta handlade om, vad som hade hänt. Jag kände att jag förlorade min självbild totalt, jag förlorade mig totalt. Totalt.

Visst jag blev fruktansvärt ledsen, sviken, förvirrad och arg men jag hade aldrig kunnat tänka mig vad som skulle komma...
 
Det blev bara värre och värre, ju mer de försökte få mig att säga något genom att psyka mig, desto mindre kunde jag få fram. Jag ville bara springa därifrån, ville inte se dem i ögonen, aldrig mer, se mig inte i ögonen jag hatar mig själv.
 
De blev mer och mer arga, det blev näst intill en mördarlek, vem kunde säga det som gjorde mest ont?
De tyckte inte att jag lyssnade, fast att det susade och ångesten skrek innuti mig att bara springa så etsade deras ord sig fast som cement i själen.
 
Sen sa min allra allra bästa vän som jag verkligen inte kan leva utan till min andra kompis:
"Jag tycker fan du ska berätta om drömmarna!"
 
Jag skulle gått innan det. Jag skulle gått innan det.

Det var två drömmar. Vi säger att dem heter Tindra, Anna och Lisa
 
Den första drömmen handlade om att vi alla gick på samma gymnasium och var glada. Allting var som vanligt. En dag kom inte Tindra till skolan och Anna, Lisa och Felicia undrade var hon blev av. Vi ringde och ringde henne, hon svarade inte. Tindras mamma kommer till skolan och tar ut Anna, Lisa och Felicia från klassrummet. Hon visar en lapp. Det står:
 
"Säg förlåt till Anna och Lisa, jag älskar dem alla så himla mycket. Förlåt men Felicia sa att det blev bättre om jag hoppade."
 
Jag vet inte om ni förstår vad detta betyder, jag är ju Felicia, visst det var en dröm och det hade inte varit 80% så hemskt om följande ord inte kom efter.
 
"Först tänkte vi att det var en helt jävla sjuk dröm, att det inte fanns någon innebörd. Men sen när vi tänkte efter hade det kunnat vara så!!!!"
 
Under hela samtalets gång hade dött mer och mer, förlorat mig i förtvivlan och ångest. Det kändes som att de stack en kniv i mig. De trodde på fullaste allvar att jag hade kunnat säga till min allra bästa kompis att ta livet av sig. De trodde det.
 
Den andra drömmen handlade om att Tindra skulle välja mellan de andra tre tjejerna. Ni vet som en dröm när man drömmer att man måste välja mellan sin mamma och pappa? Vem man skulle skjuta. Tindra skulle iallafall välja och de andra tre tjejerna satt på vars en filt. Tindra skulle gå till den personen hon ville vara med mest och sätta sig på den filten. På de olika filtarna fanns det lite saker som vänskapen bestod av. På Annas filt fanns det Pizza och Tacos, på Lisas fanns det Fetaost och oliver. På min filt fanns det en stålspann och rakhyvlar.
 
Den ena tjejen sa det till mig och tittade på mig som att hon tänkte "Ser du vad du har gjort?" De andras blickar var fulla av avsmak och leda.
Det kändes som tiohundratals-tusen skott rakt i hjärtat, huvudet och allting jag stod för. Paniken slog mig som en våg av förvirring och bokstavligt talat död. Jag kände mig död. Jag var redan död. Kall och maktlös. Jag vönde mig om och gick, försökte låsa upp cykeln med skakiga fingrar. Aldrig mer, aldrig mer, aldrig mer. Aldrig aldrig aldrig.

De tog tag i mig, jag skrek, lade mig ner på marken, skakade, slogs. Se inte på mig. Se inte på mig. De tog tag i min cykel, försökte få mig att lyssna. Jag kunde bara höra hur döden kallade på mig. Jag slängde cykel-låset i marken och sprang. Sprang för mitt liv. De skrek efter mig. Jag sprang, tårarna sprutade och jag visste inte varfan jag skulle springa. Jag ville ha hjälp. Hjälp mig. Jag lyckades få upp telefonen ur fickan och ringde mamma och bara skrek. Jag bara skrek, mamma trodde jag var glad. Paniken blev värre. Ingen, ingen, ingen, ingen hör.

Jag satte mig utanför Coop, stödde mig mot fönstret. Jag kände allt och ingenting, jag skrek och grät. Vill inte vill inte. Jag har förlorat alla, min mamma vill inte leva med mig, min pappa skiter i mig och nu har mina vänner förstått att jag faktiskt inte är värd något.
Det kändes som en bekräftelse på alla mina tvivel på mig själv. Jag kommer aldrig kunna älska mig själv. Jag finns inte, är inte värd något. Jag är ingenting. Ingenting. Mamma kom, upprörd försökte hon få fram ur mina kompisar vad som hade hänt... mina kompisar hade sprungit efter, försökt få kontakt med mig. Jag hade inte hört ett ord av vad de sa. Jag ville bara dö, kunde bara höra hur döden kallade på mig.
Mamma hade ringt min moster. Min klippa och mitt allt. Den enda jag faktiskt trodde på när hon sa att hon älskade mig, bara lite men jag tror ingen annan.
Moster kom och vi åkte in till BUP-akut. I bilresan kunde jag bara skrika "Jag vill inte leva längre". För det ville jag inte och det vill jag inte.
 
Jag fick prata med dem på BUP. Det var väl bra, jag berättade mer om mina självskadebeteenden än vad jag gjort för någon annan, men inte om min ätstörning och min dödslängtan. Inte riktigt, bara när sköterskan frågade: "Självmordstankar?". Så sa jag "Ja."
 
Jag behövde inte läggas in, de tyckte jag verkade stark nog att få gå hem. Jag klarar ju allt. När jag lagt mig i sängen skrek huvudet "Gå och dö". Och andra saker som är för magstarkt för att skriva ner. Jag gick till jobbet imorse, försökte ta mig genom dagen. Kom hem och öppnade brevet som sa att jag kommit in på mitt första-val. Det som jag valt endast för att jag varit för feg för att gå emot strömmer, bara för att jag trodde att det skulle bli tryggare med mina tjejer. Jag trodde heller inte att jag skulle komma in eftersom jag inte gjot antagningsprov och eftersom de sagt att mina poäng inte skulle räcka till. Jag har tänkt att jag skulle komma in på mitt andra-val. Det valet som känts bäst för mig, hela tiden.
 
Nu sitter jag och skriver här, den ena tjejen som vi kallar Tindra vill att jag ska ringa henne. Hon har någonting att säga. Jag vet inte vad jag ska göra. Det känns verkligen som att allt är slut. Slut för alltid.
 
Snälla prata med mig, säg till mig var jag ska ta vägen, vad jag ska göra? Är det värt allt detta?
 
 
 
Jag hoppas ni förstår budskapet med denna bilden, till detta inlägget.
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men härreguud tjejen, jag blir tårögd av att läsa ditt inlägg! Här har jag tyckt att jag har det svårt, mitt liv är ingenting i jämförelse med ditt! Fan fan fan, jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig men jag berörs verkligen av vad du skriver, vill bara krama om dig.. Förstår att allt verkar hopplöst, men ge inte upp! Om du vill kan du mejla mej eller skriva på kik, alexandrahofman, jag lovar att jag ska lyssna och finnas till och ge dig stöd! kram!

Svar: Tack för din fina kommentar! <3 Ja stöd behövs men egentligen är det här en lång process jag måste bearbeta själv... Jag måste bli bättre, lära mig att ta hand om mig själv och sluta lita på andra, för jag har varit så naiv och trott att mina vänner skulle stötta mig och inte gå bakom ryggen på mig. It´s a cruel world! Du ska inte behöva förminska ditt eget, jag slår vad om att du har det jobbigt om du tycker att du har det. Men detta blev outhärdligt för mig. Vi kan maila, jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva till dig på mail men det kommer väl :) Hur mycket har du lyckats gå ner i vikt? <3
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-03 @ 19:05:34
URL: http://www.alexandrahofman.bloggplatsen.se
Postat av: s'

Kämpa, ge aldrig upp' <3
KRAM

Svar: Nej, jag ska försöka! <3 Kram på dig fina du <3
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-03 @ 22:19:32
URL: http://hithin.blogg.se
Postat av: Em

Gumman!! Jag kan bara säga att jag blir så berörd av att läsa detta! Jag har själv varit med om liknande - när jag lades in för behandling svek mina allra bästa och äldsta vänner mig. de hörde inte av sig en enda gång på mer än ett år. Det du berättar om är helt sjukt elakt, särskilt att vända sig emot dig alla tre på samma gång med dessa otroliga anklagelser!!! Du behöver STÖD och HJÄLP - inte förolämpningar!! Jag hoppas verkligen att allting känns åtminstone lite bättre idag, för det är du värd. Ta hjälp av din mamma/familj om du kan och tänkt på att du måste fortsätta kämpa och leva. Tusen kramar

Svar: Det är nog faktiskt en av de värsta händelserna i mitt liv... Det funkar ju bara inte, det känns som man dör på nytt liksom... Tack fina fina du, jag ska verkligen ta till mig alla av dina råd. Tusen bamsekramar till dig också! <3<3<3<3
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-04 @ 08:21:25
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
Postat av: S

Hej vännen!
Jag blev ledsen in i själen av det här inägget! Ingen ska behöva utstå sådan "mobbning", inte en grupp mot en person. Bli hackad på när dom faktiskt borde VETA att du mår dåligt, de borde stötta dig och hålla om dig. Samlas för att berätta att de är oroliga för dig, inte hacka sönder dig.
Jag hoppas att du kan välja ditt andrahandsval på gymnasiet, ignorera dem alla och försöka starta upp igen. Nya vänner på en ny skola.
Ta hand om dig! Kom ihåg att det inte är ett okej beteende som de har mot dig, du ska inte behöva stå ut med deras behandling!

Svar: Du anar inte hur mycket allt detta stöd betyder för mig! <3 Tack för dina kloka råd och jag hoppas att jag är så pass stark att jag faktiskt gör så... <3 Tack än en gång för ditt stöd! <3
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-04 @ 09:14:56
Postat av: A

Men gud, gumman jag finns om du vill prata. Ingen ska behöva sitta i den sitsen och bli nedbruten av sina bästa vänner, ingen ska behöva må som du gör.

Jag blev av med alla mina vänner i högstadiet de vågade inte prata med mig längre och bröt helt, hälsade inte i korridorerna längre. Allt för att jag mådde skit, de stack när jag behövde dom som mest. Så jag vet vad du går igenom, allt för väl.

Jag finns här om du vill prata <3

Svar: Fy fan, ja då känner du igen dig tyvärr... Jag är hemskt ledsen för din skull också, det känns verkligen som att få hjärtat utslitet ur bröstkorgen och att det bara trampas, spottas och sparkas runt med det... Fy helvete, men jag ska verkligen försöka leva på rätt sätt nu... <3 puss till dig fina människa!
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-04 @ 13:33:34
URL: http://goingthin.blogg.se
Postat av: Alexandra

Svar på ditt svar: min mailadress är [email protected] ifall du vill tala :) jaa, hur mycket har jag lyckats gå ner i vikt? Beror på från när man räknar. Allt började i högstadiet, där tröståt jag mycket och gick upp säkert 20 kilo. Sen bantade jag bort dem igen. Sen kom en deppig tid där jag sket i allt å bara hetsade. Som mest vägde jag 78!!! Men nu är jag nere på 54 :) Så jag har skött mig, denna vår och sommar har varit den bästa viktmässigt för mig, har gått ner som mest nu, och mer ska det bli! :)<3 svara gärna till mailen om din egen vikt och viktmål och sånt! kram

2012-07-04 @ 21:18:32
URL: http://www.alexandrahofman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0