I´m a survivor

Detta är ingenting att skämmas över. Jag är så trött på att smussla. Jag ÄR faktiskt överviktig så varför i helvete skulle jag inte få ge ner i vikt och bli smalare, hälsosammare och starkare?

Jag vill vara min egen inspiration, jag vill visa mig själv att jag klarar detta, att jag kan vinna! Alla vill se mig misslyckas men det kommer aldrig hända. Jag har mitt liv och min kropp i mina händer och det är jag som bestämmer. Sen hur jag gör det är min ensak. Jag vill klara detta, endast då vill jag leva. Jag vill vinna och visa alla att det hade fel. Det kommer bli en resa men jag har viljan och jag har gjort det förr, tänkt på mig själv i första hand som en person att ta hand om. Det är ju det som är grejen, att jag inte älskar mig tillräckligt mycket och att det faktiskt är fruktansvärt svårt att släppa mina gamla vanor med självskadebeteende och tröstätning. Jag vill bli den bästa versionen av mig nu. Jag vill ägna mitt liv till mig och till mitt liv. Jag är så trött på att jag gett allt till alla och inte fått något tillbaka… Jag är så trött på att bli besviken! Sviken också för den delen. Jag ska bygga upp mig själv så att jag kan stå där en dag, framför dem, framför mig själv och säga att jag gjorde detta för min skull!  

 

Det handlar om min hälsa, mitt välmående och vem jag vill vara. Det är så mycket större än några kilon!

Jag vill bli kär, jag vill kunna älska någon annan som min nästa, jag vill kunna tycka om livet, jag vill leva utan ångestattacker och hat mot mig själv. Jag vill att detta ska ta slut och självmord är faktiskt inget alternativ!


I´m a survivor

 


Kommentarer
Postat av: Missa

Jätte bra skrivet gumman

Svar: Tack hjärtat! <3 Jag ska försöka kämpa!
thinnyskinnyme.blogg.se

2012-07-15 @ 10:13:28
URL: http://Perfectlythin.webblogg.se
Postat av: Missa

Jätte bra skrivet gumman

2012-07-15 @ 10:13:28
URL: http://Perfectlythin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0