5-dieten

Jag är inspirerad av min ilska. Längtar efter att få somna in, drömma om hur jag skäller ut dem för att sen vakna utvilad imorgon för en lång morgonpromenad!
 
Jag tänker på det här med dieter. Jag behöver någon ganska lätt som passar min livs-stil.
 
5 dieten menas med att man äter 5 mål om dagen, tränar 5 gånger i veckan och det är tillåtet med fusk 1 gång i veckan.
Jag tänkte forma denna dieten efter vad jag vill åstadkomma och slimma till den lite. Nu på sommarlovet har jag ju orken och tiden till att verkligen hänge mig åt dieten!  Jag håller på att dö av tristess efter bara en helg ledig...
 
Men det ska det bli ändring på.
  • Morgonpromenad varje morgon.
  • Träna 5-7 ggr i veckan. Minst 25 minuter.
  • Strecha varje morgon
  • Situps, armhävningar, plankan varje kväll
  • Äta för 1000 kcal/dag, 5 mål om dagen var tredje timme.
  • Fuska med maten1 gång i veckan. Helst bara varannan vecka. Äta måttligt av det jag är sugen på.
  • Vegetarisk kost + Fisk.
  • Inget socker
  • Inget vitt vete. Pasta, bröd, ris
  • Bulgur, matvete och quinoa är tillåtet
  • Sova minst 8 tim/ natt. Helst 10-12 tim
5 veckor till gymnasiet. Vill gå genom dörrarna och vara stolt över vad jag åstadkommit! Kämpa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0