Små mål för fortsatt kämparglöd

Varje framsteg jag gör vet jag kommer kännas som ett lyckorus. Varje dag jag kommer käka nyttigt, varje dag jag kommer träna kommer jag vara nöjd med mig själv. Jag vet att jag kommer fortsätta kämpa när jag kommer få se resultat... Jag bloggar om det men jag praktiserar inte det. Än så länge finns det bara i mitt huvud, vilket är jobbigare än om jag skulle ta ut det i praktiken. Jag straffar mig själv, jag självskadar mig konstant genom att göra tvärtemot vad jag vill. Mycket bättre att spy och skära mig då. Jag vill bara börja jobba, jag vill kämpa men jag måste ha något som motiverar mig. Jag vet att veckomål fungerar, eftersom det är olika saker jag behöver fokusera på olika veckor. Jag vill inte ha mer ångest nu, jag vill undvika ångest! Jag vill inte klaga, vara jobbig eller ha ångest. Jag vill leva för dagen, göra det bästa av dagen och så ska det bli!

* Veckomål
* Delmål
* Planering
* Kontroll
* Kämparglöd, fortsätta den eviga resan
* Skapa en livsstil
* Tävla med mig själv och andra
* Någonting att se fram emot = Morot
* Lättare sagt än gjort men aldrig ge upp. Kämpa! I motgång och i framgång
* Ta lite i taget, små mål, små offringar för det är det lilla som blir det stora senare
* Skriva en lista på fördelar och nackdelar så jag ser vad jag vinner för uppoffringarna...
* Göra det bra till en vana
* REGELBUNDET ARBETE






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0