Funkar bra emellanåt

En dag, en helt vanlig dag. Efter att jag skrivit ner hela mina historier som har väldigt mycket ångestframkallande effekter så fick jag ett litet psykbryt idag. Det var inte så att jag skrek och grät och var helt borta men jag var ändå helt borta, för jag började höra röster igen och det gör jag bara när det är riktigt allvarligt... När jag gick till skolan kom de bara och det blir en vägg av ångest som bara stänger ute mig från världen, jag försöker skaka av känslan och säga till de att sluta men de slutar inte förrän de gör det. Fruktansvärt jobbigt. Ändå hade jag en lugn natt med fina drömmar och en väldigt lugn morgonm jag satt och åt min jävla fruktsallad i 40 min. Därför blir jag rädd. Vad fan var det som hände? Vad har jag gjort fel, men jag antar att det jag skrev igår har bitit på mitt omedvetna som framkallar dessa sjuka grejerna. Jag tror att jag är psykiskt sjuk förfan. När sånt händer. Åh....

Idag har jag ätit bra, jag har ätit nyttig mat i perfekta portioner:

* Frukost: Fruktsallad: Blodapelsin, grapefrukt, ananas med kanelyoghurt, honung, mandlar och hasselnötter
* Lunch: Skollunchens spaghetti och köttfärssås. Jag var super hungrig fast att jag tagit en banan melllan frukosten och lunchen. Tänkte ta mer men eftersom vi käkar sist i matsalen så hade de tagit bort maten. Magen slutade kurra efter en kvart och jag var lagom mätt. Det kändes härligt...!
* Mellanmål: Stekt ägg, avokado, tomat, gurka, mozarella och en smoothie på fruktsalladen som var över från imorse plus jordgubbar, banan, yoghurt och juice.
* Middag: Falukorv i ugn med ost på och potatismos. Har längtat efter potatismos länge nu. YUM vad gott det blev!


Mina kompisar var hemma hos mig, hjälpte mig att passa min lillebror och laga mat. Efter maten så åt vi efterrätt: Glass med bär och chokladsås. Det var gott och det var värt det. Även om jag erkänner att jag ahr ångest för det nu så vet jag att det var mysigt och gott! Eftersom jag skött mig så exemplariskt hela dagen innan så tycker jag att jag var duktig ändå! Har ätit med tre timmars mellanrum idag och inget onyttigt, inga kolhydrater på två av rätterna jag käkade idag. Jag är bra!



Liten bild på min frukost!

Min mamma och min kompis har kommenterat att jag är smal nu. Jag vet att jag har miskat i vikt med ca 3 kg och att mina mått har minskat och det känns bra att ha kommit en bit på vägen. Men jag vill sköta det snyggare jag vill inte fuska och krångla så mycket...! Men eftersom det gett resultat så har det ju funkat emellanåt!

Nu ska jag inte gräma mig mer i problemen. Jag vill inte ha mer röster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0