Funderingar

Kost + Motion + Vilja & Planering= Perfekta receptet på lyckat resultat!

Jag funderade på bussen idag på vad som gör att jag inte lyckas. Jag lyckas inte därför att jag inte lägger manken till och känner viljan. Jag misslyckas också för att jag inte tror på mig själv, för att jag inte har konkreta mål och för att jag inte utför mina planeringar. Jag vill ha en fräsch nystart på året. Jag vill komma igång med motion och kost. Jag vill förändra saker och ting och bli bättre. Främst av allt vill jag sköta det snyggt, motionera mycket och äta regelbundet och nyttigt. Inte fastna i mina dåliga vanor som jag använder för att skada mig själv. Jag vill hitta metoder som fungerar och ersätta det sämre med det goda. Jag vill blotta mig själv, använda bloggen för att skriva av mig när det blir svårt och faktiskt nå dit jag vill. Jag ska sätta upp realistiska mål, kämpa för att nå dem och ha roligt under tiden...

  • Veckomål fungerar
  • Det fungerar att uppehålla mig med saker, att alltid ha saker att göra så att jag inte blir uttråkad och rotar i skafferien.
  • Jag vet vad jag vill, nu ska jag bara kämpa för det!
  • Varje söndag kommer en veckoplanering och en utvärdering av veckan som gått. Jag kommer mäta mig och väga mig en gång i veckan för att se resultaten.
  • Jag älskar att träna! Jag verkligen älskar att träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0