Tävlingen!

Jag tänkte förklara om hur jag tänkte att det här med med tävlingen skulle fungera! För det första vill jag att det ska vara fler som ska vara med och tävla så blir det roligare! Jag behöver motivationen VÄLDIGT mycket just nu!

Men så här gör alla ni fina som tänkte vara med:

Man räknar ut 1 procent av sin vikt genom att dela sin vikt på 100
Ex: Vi tar min uträkning: Jag börjar på 70 kg. Då delar jag 70/100=0,7
1% av min nuvarande vikt är 0,7 kg. Så när jag gått ner 0,7 kg så har jag gått ner 1% av min vikt. Vi räknar från start vikten. Och den som gått ner mest procent vinner!

Tävlingen är ju mest för att hålla allas motivation på topp, men det är en kul grej också! Man retar sig själv lite, ser hur mycket självkontroll man har och hur mycket man är beredd av offra för BEACH 2012!

Men vill ni ha en långvarig tävling eller en kortvarig? Jag tänker om vi ska svälta supermycket i ett litet tag för att gå ner mycket på kort tid och må jätte-dåligt eller ska vi liksom satsa på den långa som kanske håller bättre? Vilket är ni sugna på? Den kortvariga kan vara bra för viljestyrkan!

Jag tänkte också att alla som ser detta kan skriva sina mail så kan vi alla liksom hålla kontakten och peppa varandra under tävlingens gång, för det kan nog hjälpa lite ÄNNU mer?
Min mail är iallafall: [email protected]
De som vill kan gärna maila mig eller adda mig på den msn-adressen (=

Jag föll för sötsuget idag, Jippie... Godnatt!



Kommentarer
Postat av: pelli

sv:ja, tack finis<3 la till din msn nu, så om du vill kan vi prata där. <3

2012-04-18 @ 21:12:23
URL: http://bellabokstav.blogg.se/
Postat av: A

Jag är på! :) när startar vi? Och jag har bara min mail med hela mitt namn så skriver inte gärna ut den :/ ska skaffa en anonym tror jag, återkommer när det är fixat :D

2012-04-18 @ 22:24:05
URL: http://www.burnitoff.blogg.no
Postat av: Hannah

I'm in! Inte säkert att det går vägen, men det vore dumt att inte ge det ett försök, right?:)

Min mail står i rutan.



Det skulle ju kännas bättre att köra en längre period, så att man slipper svälta sig. Men samtidigt så känns det mer troligt att man orkar tävla bättre om det bara är under en kort period. Som du skriver är nog den korta även bättre för viljestyrkan, då kan man liksom köra fullt ut också! Svårt det där..

2012-04-19 @ 00:35:15
URL: http://iwanticaniwill.blogg.se/
Postat av: J

SV: crosstrainer är ett träningsredskap som man står och trampar på samtidigt som du pendlar armarna med hjälp av två "pillar". Google it ;P



Kromtabletter i mitt hjärta säger jag bara <3

Gå in om apoteket annars eller hälsokost så borde det finnas där också.



Hur länge jag bantat..

Allt började när jag var 8 år och började hetsäta/tröstäta.

14 år gjorde jag det samma men kräktes allt.

Sen jojo-bantade jag konstant tills jag var 19 och flyttade hemifrån.

När jag var 19 gick jag ned 20 kilo och sedan dess

har jag gått upp 10 kilo, men mycket muskler dock.

Nu har jag gått ner 5 av dom 10 och ska ner till 63.



Alltså är startvikt 90 kilo och målvikt 63 :)

2012-04-19 @ 07:00:07
URL: http://tjocktjocktjock.blogg.se/
Postat av: Kelly

När du (och alla andra äsbloggare) skriver att ni har fallit för sötsuget eller att Mia har sagt åt er att äta det och det skyller ni bara ifrån er. Det är ERT val, det är ER arm som sträcker sig ut och ER hand som greppar om det förbjudna. NI bestämmer, det är NI som gör att ni går upp istället för ner. Okej, du kanske var jättesötsugen och det blir de flesta då och då men om du vill vara kvar i din tjocka kropp får du fan lära dig att stå emot, det är inte så jävla svårt. Sträck bara inte ut armen. Stay stong, för fan.

2012-04-25 @ 10:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0