Små små saker

Skippa vitt bröd och ljus pasta- Ersätt med fullkorn och bönor

1-2 matskedar äppelcidervinäger gör att man blir av med mer magfett vid viktnedgång...

Inte sitta så mycket- upp och röra på sig

För att bli av med fett behöver man regelbunden konditionsträning- som löpning eller raska promenader

2-3 stora koppar grönt te om dagen ökar kalori och fettförbränningen

Stressa mindre

Äta små måltider 6 ggr om dagen istället för 3 stora- mata dig med fullkorn, magra proteiner, fibrer och träning

För att hålla koll på vad du äter- Räkna kalorier. In minus ut

Skriv kostdagbok

Ät smart när du käkar ute- Välj sallad eller soppa, skippa brödet och ät mycket grönsaker.

Drick vatten! Kroppen regestrerar inte kalorierna du får i dig när du dricker tex juice. Om du är sugen på kolsyrat kan du bara dricka kolsyrat vatten som är smaksatt!

Du kan inte gå ner i vikt på deltid- Många är försiktiga på veckodagarna med på helgerna smällen man på med onyttigheterna- saboterar veckans goda insats...

Belöna dig själv! När du nått ditt mål ska du ha något att se fram emot!


Kommentarer
Postat av: pelli

tack! detsamma finis.<3



bra inlägg förresten!

2012-04-15 @ 22:09:28
URL: http://bellabokstav.blogg.se/
Postat av: i

sv: Jag har addat dig på msn på den mailen jag angett här uppe ;)))



hatade ångest!

2012-04-16 @ 10:04:17
URL: http://troochtvivel.webblogg.se/
Postat av: J

Min safe-food är quornbitar med thaigrönsaker blandat med tacosås. Så jäkla gott och mättande.

Blir som en gryta typ. Man kan ha i champinjoner och annat gott också.



Jag vill gärna träffa alla ana-bloggare men först måste jag gå ner i vikt.

Jag bor i Helsingborg.



Vet inte om jag har något direkt tips så.. Tycker inte jag själv är så duktig på det här.

Men införskaffa krom-tabletter är det bästa jag gjort :)

De tar bort sötsuget.



ha en fin kväll!

KRAM

2012-04-16 @ 16:32:42
URL: http://tjocktjocktjock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0