Set fire to the fucking world baby

Fan! Man kan inte tänka på allt, tänkte ju lägga upp de 5 bästa maten som ger dig platt mage... Trimmatrimma!

Mandlar
Alla nötter innehåller mycket protein och enkelomättat fett. Men mandlar är drottningen av nötter. En näve mandlar förser dig med hälften av den dagliga dos E-vitamin som din kropp behöver och 8 procent av den dagliga dosen kalcium. Det innehåller även 19 procent av vad du dagligen behöver av magnesium - en av nyckelkomponenterna i uppbyggnaden av muskler.

Baljväxter
Kikärter, lima-, kidney- eller svarta bönor - välj själv vilka du föredrar. Bönor är mat med låg kalorihalt men fyllda med protein, fibrer och järn - ingredienser som är grundläggande för muskeluppbyggnad och för att gå ner vikt.

Grönsaker ex spenat
Förutom att grönsaker är fyllda med viktiga näringsämnen så är de också en väsentlig del av din kroppsförändrande diet. En portion spenat ger dig nästan hela det rekommenderade dagliga intaget av A-vitamin och hälften av motsvarande dos C-vitamin.

Mjölk
En studie gjord vid University of Texas fann att de som de som gick på diet och fick i sig mellan 1200 och 1300 mg calcium varje dag, gick ner nästan dubbelt så mycket i vikt jämfört med dem som fick i sig mindre kalcium.

Havregryn
Havregryn innehåller lösliga kostfibrer, vilket innebär att det drar till sig vätska och stannar i magen längre än olösliga kostfibrer (som de i grönsaker). Studier har visat på att havregryn håller blodsockernivån i schack längre än annan mat, vilket stabiliserar insulinnivån och dessutom håller hungerskänslorna borta de följande timmarna.


Kommentarer
Postat av: pelli

Haha jag är bara ärlig!! Det går ganska bra förutom att vågen visade uppåt på läkarmötet idag (vilket var ganska väntat eftersom att jag gått från svält till enorma portioner nyligen) men annars så flyter det på ganska bra, mamma och mina behandlare börjar bli lite snällare! :) Hur mår du idag? <3

2012-04-17 @ 23:14:38
URL: http://bellabokstav.blogg.se/
Postat av: pelli

åh vad härligt! Skönt för dig :) ja, fortsätt kämpa!! <3

2012-04-18 @ 11:20:59
URL: http://bellabokstav.blogg.se/
Postat av: i

sv: Tack så jätte mkt , du är så snäll!



Receptet på godiset ligger uppe nu, har hittat de i en av mammas gamla tidningspärmar! ;)



vad kul, har du tid o prata på msn någon dag?

2012-04-18 @ 12:24:29
URL: http://troochtvivel.webblogg.se/
Postat av: pelli

Fina, så hemskt har jag det inte. Egentligen har jag inget att gnälla över, men jag gör det ändå, så otacksam som jag är..



Egentligen är jag inte rätt person att fråga, för sättet jag gått ner i vikt på är ju egentligen inte bra. Men när jag har gått ner som mest (gick ner tolv kg på en månad en gång) så åt jag ingenting alls. Jag drack bara alkohol. Haha, inte bästa dieten men tror att det bästa du kan göra är att ha tålamod och sova mycket!! Då äter man inte, bra tips är också att se till att ha mycket att göra helatiden så man undviker att hinna tänka på mat. Sysselsätta sig med annat helt enkelt! Lite vimsig förklaring men hoppas du fattade något haha. Kram <3

2012-04-18 @ 20:35:18
URL: http://bellabokstav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0