MÅL!

Jag har börjat ha veckomål: veckans veckomål var att jag skulle hållla koll på luncherna och middagarna, att jag skulle äta nyttigare och mindre av dem.
Denna veckan har jag också skrivit matdagbok:

Vecka 42: Tänka på middagarna, att de blir näringsrika men kalorisnåla. Avstå från kvällssuget. Avstå från socker. Promenera mycket.

Mån:

2 avokado

2 clementiner

Några bitar tomater

Vårrullar, ris och sallad till middag

Promenerat ca 60 min

 

Tis:

Kopp te

Happy meal till lunch

Halv hamburgare, 3 korvslantar, brocolli och två mackor med smör på

Äpple

Promenerat ca 120 min

Ons:

1 macka med te

Panerad fisk och potatis och morötter. Liten portion

2 patroner

Banan

Fullkornsflingor med mjölk

Äpple

Var på gymmet. Tränade mage, rygg, ben och armar och gick på löpbandet sammanlagt 5 km + den vanliga vardagsmotionen. Gick hem och från skolan + till och från gymmet

 

Tors:

Ingen frukost. Drack berocca fick bråttom till skolan

1 stor fransbrödbulle + 1 ostbulle

Chokladboll

2 knäckebröd med ost

3 patroner

Färsk pasta + naturell yoghurt med banan och linfrön

12 karameller

1 chokladmuffins

Gick till och från skolan. Till coop och hemifrån coop. Magdans!

Bakade chokladmuffins

 

Fredag: Fredagsbulle

Chokladmuffins

Lasagne

Tortillachips

Godisbitar

Te

Lördag: Under helgen spårade det ur. Totalt. Ätit lite mat men väldigt mycket chokladmuffins, chips, godis och glass.

Utvärdering: Jag har faktiskt lyckats med mitt mål! Mina middagar och luncher har varit mycket mindre och jag har hoppas över några. Mitt andra mål att liksom stå emot kvällssuget har också gått ganska bra, förutom i helgen men allt annat onyttigt har jag käkat på dagen.

 

Det lönar sig att sätta upp konkreta mål. Då strävar jag faktiskt efter det! Wihooo. NU KÖR VI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0