Smalare midja!

Övning 1: Stående rotation: Stå med fötterna höftbrett isär, håll armarna och händerna rakt i axelhöjd, spänn magen och rotera överkroppen från sida till sida och tänk på att hålla underkroppen stilla!

Övning 2: Liggande rotation: Ligg på golvet med benen i 90 grader.Placera armarna ut från kroppen med handflatorna i golvet för att stabilisera. Ha fötterna parallella och håll ihop benen, vik dem sedan åt sidan, så långt du kan. Låt höften följa med i rörelsen. Håll kvar skulderbladen i golvet. Gör varje övning 3 x 10-15 repetitioner.

Övning 3: Sidböj:
Stå med fötterna höftbrett isär. Böj genom att låta handen glida neråt längs lårets utsida. Böj en sida i taget. Ge varje sida 3 x 10-15 sidböjningar.! Vill du göra övningen tyngre kan du använda en flaska som motvikt i andra handen.

Jag ska göra dessa övningarna varje dag! Plus mina vanliga situps, armhävningarna, knäböjen och strechingen. Detta är min hemmaträning och jag hoppas att det ska hjälpa mig på traven till mitt mål BEACH 2012!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0