One day at the time, The Right Now Plan

Jag är sugen på allt, såg en munk i Sipmsons, började tråna efter den. Köpte en cholkladboll innan för att jag såg en kille käka en.
Jag tycker allting är tråkigt, har bestämt mig för att ta en dag i sänder.

Det gör allt mycket lättare, behöver inte tänka på dagarna framöver så att prestations ångesten blir större utan det enda jag ska tänka är, vad kan jag göra idag för att bli smalare? Energin för idag, bara just idag. Jag tar slut på energin per dag och sen kommer nästa dag då gör jag likadant. Jag behöver aldrig tänka "Jag ska aldrig mer gå på MC Donalds eller jag får inte käka kakor" för jag kommer inte göra det om jag tänker på att ta en dag i sänder! Det kommer också göra att jag tränar mer för det är idag som gäller, varje dag är en möjlighet och varje dag är en chans att förändra! Just nu känner jag mig som ett geni, jag ska bara tänka på idag. Mår jag dåligt idag, ja då finns det alltid en morgondag en dag där jag har andra möjligheter. Har jag ont så får jag tänka att det är bara idag, allting är helt okej med mig, det är bara nu. Det är bara nu som det inte är bra, kämpa på för det kommer en morgondag och då kommer du kämpa och tänka på hur duktig du var igår som kämpade fast att det kändes skit. Kämpa Felicia, kämpa. Tänk på NUET och TA EN DAG I SÄNDER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0