Jag tjuvstartar

Jag vet att jag är ganska ohälsosam och en matmissbrukare på ett eller annat sätt.
Men för det tycker jag att det är värt att försöka den svåra vägen, den tålmodiga vägen och den vägen ingen kommer stämpla mig för anorexiabarn. Jag vill göra detta rätt, för jag vill hålla min vikt när jag nått mitt mål. Jag vet inte ens vad mitt mål är, jag vet bara att jag vill bli hälsosammare, smalare och mer vältränad. Jag vill klara det här, därför tänker jag inte ha det som något jävla nyhetslöfte. Jag tänker ha mottot att jag kan äta allting men inte alltid (i lagom mängd). Så jag tjuvstartar nu. Jag vill börja, jag vill komma igång. Detta kommer kräva sjukt mycket planering, väldigt mycket tålamod från min sida och någon slags motivation som gör att jag inte faller tillbaks. Då kommer jag bara hetsäta och svälta mig i perioder. Styrkan har jag, viljan har jag och orken har jag. Jag har bara varit lat. Skitit i det, gjort det den "lätta" vägen istället, om man nu kan kallar det den lätta vägen om yrsel, magont och sjuka humörsvängningar räknas in i det lätta så sure. Jag vill klara detta. Jag har ett långsiktigt mål med små delmål. Jag vill ju så gärna!

Jag tänker ta en sak i taget, räkna in träning och kost i det. Målen kommer komma efterhand. Jag sätter inget nytt mål förän jag klarat det förra. Detta är en resa med en lång väg. Men det ska bli kul och jag kommer må bättre av detta också för jag kommer slippa ångesten. Jag vet att jag klarar detta för jag vill detta.

Men som sagt det kräver PLANERING, TÅLAMOD, VERKSTAD (att jag faktiskt gör det) och MOTIVATION! Jag ska börja skriva i en HÄLSODAGBOK och hålla koll, peppa mig själv, sätta upp mål och träna mycket!!!!! Det här ska bli så jävla kul!!!


I Feel Free

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0