Tips och trix

Mina små hjälpmedel:

Om jag blir sugen på något onyttigt som choklad eller chips så ska jag tänka att "Ja jag får äta choklad men jag väntar till lördag" eller om jag vill äta något på kvällen så tänker jag "Om jag skippar att äta nu så äter jag en god frukost imorgon"

Du får äta allt men inte alltid!

En efterrätt en gång i månaden gör ingenting men någonting 2-7 ggr i veckan är inte okej. Skjut upp, vänta, längta. Gör det inte om det får dig att må dåligt, det blir bara dumt!

Det gäller att lura hjärnan.

* Ät när du är hungrig och inte annars eller ät ofta men lite. "Knytnävsmetoden" En portion med mat stor som en knytnäve var tredje timme.
* När jag blir hungrig ska jag uppehålla mig med något annat, vänta, dröja ut på det ta en promenad eller något.
* Träna. Träna för att du tycker att det är kul, för att du behöver endorfinerna. Dansa, Spring, Simma, Gymma, promenera ja allting som gör att du rör på dig. Fan vad roligt det blir!
* Tro på dig själv. Kan andra så kan du. Håll uppe motivationen med bilder, bloggar och pepp! Peppa dig själv att du kommer klara det här! Det kommer vara kämpigt och svettigt men det är fan värt det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0