I promise myself that it´ll be worth it

Hjälp med att lyckas. Hjälp mig att lyckas. Den delen av mig som gör precis tvärt emot vad jag vill. Den delen av mig som gör illa mig själv. Jag har ingen kontroll. Jag har slutat bry mig på samma gång som jag bryr mig mest av alla. Detta är en jävla röra och jag vill dela upp röran. Jag vill fixa detta, jag vill må bättre... JAG VILL JU LYCKAS!! Med skolan och med viktnedgången, med vännerna och med mitt familjeliv. Vad är det då som gör att jag inte lyckas, vad är det som gör att jag ger upp?

Jag tror inte på mig själv tillräckligt mycket, tycker inte att jag förtjänar att vara lycklig.

Jag tror att jag inte kommer klara det, att det inte ens är lönt att försöka.

Jag ger mig inte fan på det

Men kära Felicia, vet du vad? Du är värd detta, du ska klara detta. Det är värt att kämpa för, det är värt att försöka. Du vill ju detta, du vill bli bättre. Det finns ingenting som stoppar dig förutom dig själv. Mår du dåligt av att skjuta upp ditt skolarbete, skjut inte upp det då! Mår du dåligt av att äta fel och skita i att träna, får du ångest gör inte så då!

Jag ska kämpa för att jag ska må bättre. Jag vill. Det finns ingen start och inget slut. Allting är invävt tillsammans och det är mitt jobb att förstå att jag måste dela upp det. Det är mitt jobb att hitta kontrollen, motivationen och det är mitt jobb att kämpa. Jag måste göra det, för min egen skull. Jag måste ändra på nuet och på framtiden. Jag kan inte ändra på hur det har varit men jag kan ändra på nuet och på framtiden. Jag har makt. Det är jag som har makten, det är bara jag som kan göra mig lycklig! Och jag vill ju det, det är bara att börja kämpa, jobba och älska det för det kommer göra mig bättre och då kommer jag må bättre!



Älskling sluta plåga dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0